با پاسپورت ایرانی به کجا میشود سفر کرد؟

با توجه به این که پاسپورت یک سند رسمی برای تایید هویت و تابعیت اشخاص است که در سطح بین المللی شناخته شده و دارای ارزش و اعتبار بالایی است. به عبارتی اولین قدم برای سفر به دیگر کشورها داشتن پاسپورت یا همان گذرنامه است. بدون داشتن پاسپورت حتی نمی‌توانید بلیط هواپیما خارجی را خریداری کنید، زیرا هنگام خرید بلیط از شما شماره پاسپورت می‌خواهند. در ادامه همراه با کیش زوم باشید تا بدانید با پاسپورت ایرانی میشود به کجا سفر کرد!

آیا با داشتن پاسپورت ایرانی به تنهایی میشود سفرکرد؟

داشتن پاسپورت ایرانی تنها شرط برای سفرهای خارجی نیست. در واقع پاسپورت تنها قدم اول است. بعد از آن باید برای ورود به خاک کشور مقصد ویزا داشته باشید. این موضوع استثناعاتی نیز دارد. بعضی از کشورها برای پذیرش گردشگران ایرانی نیازی به ویزا ندارند و تنها با داشتن پاسپورت می‌توانید سفر خود را آغاز کنید.

بلیط هواپیما

کشورهایی هسنند که با پاسپورت ایرانی و بدون ویزا می‌توان به آن‌ها سفر کرد.

شایدبه این فکر کنید که برای سفر به کشورهای مختلف باید ویزای آن کشور را داشته‌ باشید در غیر این صورت اجازه ورود به آن کشور را نخواهید داشت. بله این موضوع در رابطه با بسیاری از کشورها درست است. اما در این میان هستند کشورهایی هستند که بدون نیاز به ویزا هم می‌توان به آنها سفر کرد. البته تنها برای سفرهای توریستی می‌توانید بدون ویزا وارد این کشورها شوید.

اما چطور؟؟مگه میشه بدون ویزا؟

بله شدنیه چنانچه بین دو کشور توافق‌هایی صورت بگیرد، شهروندانشان برای رفت و آمد بین این دو کشور به ویزا نیازی نخواهند داشت.

برخی از کشورها هم ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند. یعنی افراد پس از رسیدن به کشور مقصد به محض پر کردن فرم مربوطه و پرداخت مبلغ مورد انتظار ویزا دریافت می‌کنند.

لیست کشورهایی که بدون ویزا میشود به آنها سفر کرد

لیستی از بعضی کشورهایی که بدون ویزا و با داشتن پاسپورت ایرانی می‌توان به آن‌ها سفر کرد، مشخص شده‌اند.

ترکیه (90روز)

ارمنستان (90 روز)

اکوادور (90 روز)

گرجستان (45 روز)

مالزی (14 روز)

هائیتی (90 روز)

ونزوئلا (15 روز)

برای خرید بلیط هواپیما و دریافت اطلاعات سفر از کیش زوم میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید

خرید بلیط هواپیما

و اما کشور هایی که میتوانید با پاس ایرانی ویزای فرودگاهی تهیه کنید

در این لیست تعدادی از کشورهایی که با پاسپورت ایرانی نیاز به ویزای فرودگاهی دارند، معرفی شده‌اند.

آذربایجان (30 روز)

لبنان ( 60-30 روز)

مالدیو (30 روز)

تانزانیا (90 روز)

سوریه (90 روز)

کنیا (90 روز)

ماداگاسکار(90 روز)

مارکومشاهده نوشته ها

کیش 100 مشاور و راهنمای سفر شماست.. در کیش100 میتوانید پاسخ پرسش های خود درباره جاذبه ها، برنامه سفر، هزینه ها، حمل و نقل، آب و هوا نقشه و تصاویر مقاصد سفر را بیابید. کارشناسان کیش100 هزاران جاذبه و محتوای دیدنی داخل و خارج از کشور را از نگاه گردشگری نقدو بررسی کرده اند و ضمن بیان نقاط ضعف و قوتشان به آنها امتیاز داده اند. یک و نیم میلیون کاربر مانند شما هم، پس از سفر نظر و سوال خود را در دیدگاه کاربران درج کرده اند که می‌تواند تجربه سفر آنها را به شما منتقل کند. در وبسایت کیش100 می توانید برنامه اختصاصی سفر خود را طراحی کنید. پرواز رفت و برگشت جداگانه برای هر مسیری بخواهید تهیه کنیدبرنامه های سفر آماده ما را که در قالب تور آنلاین طراحی شده اند خریداری و رزرو کنید. شما در کیش100 تمام عملیات خرید خود را از طریق درگاه های معتبر انجام میدهید همچنین میتوانید درصورت عدم دسترسی به پرداخت اینترنتی از طریق کارت به کارت یا واریز به حساب و با کمک پشتیبانی خرید خود را ثبت نمایید.

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل خرید بلیط هواپیما دانلود اپلیکیشن