قیمت بلیط هواپیما تهران نجف قشم ایر

غذاهای استانبول

kharid bilit havapeyma online

غذاهای استانبول از تنوع بالایی برخوردار هستند و در مدل های مختلفی همچون گوشتی، گیاهی و دریایی تهیه می شوند. فرهنگ غذایی مردم ترکیه از گذشته تا امروز بسیار غنی است و سازگاری بالایی با ذائقه ایرانی ها دارد. از این جهت می توانید هنگام بازدید از جاهای دیدنی استانبول به راحتی از غذاهای محلی و خوشمزه آن جا لذت ببرید. در این مقاله تعدادی از پرطرفدارترین غذاهای این کشور آسیایی اروپایی را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا به خوبی با آن ها آشنا شوید.

دسرها و شیرینی جات استانبول

اغلب ایرانیان خوراکی های شیرین را بسیار دوست دارند. از این جهت تصمیم گرفتیم ابتدا شیرینی ها و دسرهای معروف ترکیه را معرفی کنیم.

سیمیت

سیمیت یکی از خوشمزه ترین نان های ترکیه است که طعم آن مخلوطی از نمک و شیره انگور می باشد. این نان لذیذ در اکثر نانوایی های استانبول و حتی بر روی سینی دستفروش های آن جایگاهی ویژه دارد. سیمیت به قدری میان ترک ها محبوب است که اغلب صبح ها می توان آن ها را با سیمیت کنجدی پیچیده در کاغذ راهی به سوی محل کارشان مشاهده نمود.

باقلوا

ترکیه معروف به باقلوا هایش است. این شیرینی لذیذ اغلب با مقدار زیادی از مغزها نظیر فندوق، پسته و بادوم تهیه می شود. پیشنهاد می کنیم در سفر به ترکیه از چشیدن طعم فوق العاده باقلوا به سادگی گذر نکنید. زیرا مزه آن زمین تا آسمان با باقلواهای ایران متفاوت است.

گولاچ

مردم ترکیه در ماه رمضان دسری مخصوص تهیه می کنند که با نام گولاچ شناخته می شود. این دسر متشکل از خمیری مخصوص، شیر، گلاب، آجیل و دانه های انار است. ناگفته نماند برخی از آشپزها در تهیه گولاچ از میوه ها و یا حبوبات نیز استفاده می کنند. گولاچ را می توان یکی از غذاهای استانبولی شیرین و خوشمزه دانست که خوردن آن در هنگام عصر نیز بسیار دلچسب است.

لوکوم

لوکوم دسری سرشار از بادام با روکشی از پودر شکر است. این دسر را می توانید در طعم های مختلف تهیه نمایید و از مزه بی نظیرش لذت ببرید. البته توصیه می کنیم لوکوم را به صورت تازه تهیه کنید؛ زیرا مدل های بسته بندی شده اغلب کمی خشک هستند.

کونِفه

دسر خوشمزه دیگری که قصد معرفیش را داریم، کونِفه نامیده می شود. در تهیه این دسر از رشته های خمیر به همراه پنیر مخصوص استفاده می شود که روی آن را مقدار زیادی پودر پسته می پوشاند. طرز تهیه کونِفه اندکی سخت است و اغلب تهیه آن در منزل با مشکل مواجه می شود. از این رو بهتر است آن را در رستوران های استانبول سفارش دهید.

کاییسی تاتلیسی

کاییسی تاتلیسی مخلوطی از برگه زردآلو به همراه خامه و آجیل فراوان می باشد. مردم ترکیه علاقه زیادی به این دسر خوش رنگ و لعاب دارند و از خوردن آن لذت می برند.

kharid bilit havapeyma online

غذاهای معروف استانبول

گزلمه

 غذاهای استانبولی در زمینه نان های محلی بسیار متنوع است. یکی از این نان ها گزلمه می باشد که بافتی شبیه به اگینجه مردمان شرق کشور خودمان دارد. هنگام طبخ این نان موادی مانند سبزیجات و گوشت میان خمیر قرار می دهند و سپس آن را در تنور می گذارند. گزلمه در زمره پرطرفدارترین غذاهای خیابانی استانبول است.

بورک (سو بورکی)

بورک ترکیه یکی دیگر از غذاهای استانبول است که نامی مشهور میان ایرانیان دارد. این صبحانه لذیذ به قدر با ذائقه ایرانی ها سازگار است که سال هاست به غذای محبوب مردم کشورمان نیز تبدیل شده است. اما با همه این ها اگر به استانبول سفر کردید حتما یک بار بورک ترکیه ای را بچشید. برای درست کردن این صبحانه استانبولی از موادی مانند پنیر و سبزیجات که میان لایه های خمیر نازک مخصوص بورک پیچیده شده استفاده می کنند. در نهایت آن را سرخ و یا تنوری می کنند.

بورک دارای مدل های مختلفی در طبخ است که یکی از آن ها سو بورکی نام دارد. در این شیوه لایه های خمیر مخصوص بورک ابتدا آبپز می شوند و سپس برای سرخ شدن می روند. از این رو اندکی نسبتا به روش معمول نرمتر خواهد بود.

مِنِمِن

یکی از املت های مخصوص صبحانه ترکیه، مِنِمِن نام دارد. طبخ این غذا با سرخ کردن پیاز آغاز می شود، سپس به آن فلفل و گوجه فرنگی اضافه می کنند. در نهایت زمان اضافه شدن تخم مرغ و سبزیجات معطر مانند جعفری می باشد. لازم به ذکر است که در تهیه این صبحانه لذیذ می توان از تکه های گوشت، مرغ، بادمجان، پنیر، قارچ، سوسیس و کالباس نیز استفاده نمود. مِنِمِن یکی از معروف ترین غذاهای استانبول است که در سفره صبحانه بیشتر ترک زبانان دیده می شود.

دونر کباب

دونر به گوشتی گفته می شود که تحت حرارت آرام کباب شده باشد. این غذا می تواند از گوشت های مختلفی چون گوشت بره، گوساله و مرغ تهیه شود. دونر را می توان به صورت پیچیده شده در نان لواش و یا به صورت پرسی به همراه نان پیده، ماست، سس گوجه و کره میل سفارش داد.

اسکندر کباب

اسکندر کباب یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای استانبول است که زادگاه بورسای ترکیه می باشد. اسکندر کباب را روی سیخ های عمودی به روی آتش طبخ می کنند و بعد آن را برش می دهند. چاشنی این کباب محبوب را از تفت دادن گوجه فرنگی به همراه سبزیجات معطر همچون نعنا، ریحان و جعفری، روغن زیتون، فلفل و دیگر ادویه های مخصوص تهیه می کنند.

علی نازیک کباب

کباب های ترکی در زمره معروف ترین غذاهای این کشور است و از دیرباز تا کنون دستور پخت کباب های مختلفی توسط آشپزهای آن خلق شده است. علی نازیک کباب یکی از همین غذاهای خوشمزه است که برخی می گویند قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی باز می گردد. برای تهیه این غذا تکه های گوشت مزه دار شده بره را کبابی کرده و به همراه بادمجان کبابی شده، گوجه و ماست چکیده سرو می کنند.

کوکورچ

کوکورچ نیز نوعی کباب است که از پیچیدن روده گوسفند به دور سیخ به همراه ادویه فراوان تهیه می شود. این غذا در میان مردم ترکیه بسیار محبوب است و در دسته غذاهای استانبولی خیابانی به حساب می آید. البته ممکن است طعم آن در نهایت زیاد با ذائقه ایرانی ها سازگار نباشد.

کوزو تندیر

کوزو تندیر آنچنان لذیذ است که با یک بار چشیدن آن معتادش خواهید شد. این غذای استانبولی حاصل پختن آرام بره درسته درون تنور است که در نهایت بافتی بسیار نرم و لطیف خواهد داشت. کوزو تندیر را به همراه برنج ایچ پیلاو و یا سیب زمینی و ماست سرو می کنند.

مرجیمک کوفتسی

این غذا مخصوص گیاه خواران است. مرجیمک کوفتسی را با مخلوط عدس، بلغور و سبزیجات خرد شده به صورت کوفته درست می کنند. این غذای خوشمزه اغلب به عنوان پیش غذا در رستوران ها سرو می شود.

کادین بودوکوفته

ترک ها در فرهنگ غذایی خود بسیار متنوع رفتار می کنند و غذاهای سنتی جالبی دارند. کودین بودو نوعی کوفته ترکی است که برای تهیه آن گلوله های کوچکی از گوشت را درون آرد و تخم مرغ می غلتانند و پس از آن سرخ می کنند. این کوفته مزه لذیذ و خوبی دارد و یکی از  محبوب ترین غذاهای استانبول نیز می باشد.

یاپراک سارما

دلمه یاپراک سارما را با استفاده از برگ درخت انگور، کلم و یا برگ چغندر تهیه می کنند. طرز پخت این دلمه به این صورت است که برنج پخته شده، گوشت پخته شده، مغزهای خوراکی و کشمش را درون برگ ها می پیچند و سپس بر روی حرارت می گذارند تا بخارپز شود.

هونکار بَیَندی

هونکار بَیَندی یکی از غذاهای استانبول بوده و بسیار خوش طعم و عطر است که از تکه های گوشت بره بر روی پوره بادمجان به همراه کره و پنیر کاشار ذوب شده تشکیل شده است.

کارنی یاریک

 کارنی یاریک غذایی لذیذ است که بر پایه بادمجان سرخ شده تهیه می شود. در این غذا گوشت مزه دار شده و جعفری را درون بادمجان سرخ شده پر می کنند و سطح رویی آن را با سس گوجه فرنگی می پوشانند.

تاووک پیلاو

پلو و مرغ غذای مورد علاقه ایرانی ها است. حتما تعجب می کنید اگر بگوییم این غذا میان ترک ها نیز بسیار محبوب است. تاووک پیلاو نامی است که مردم در استانبول به این غذای لذیذ خیابانی می دهند.

مانتی

مانتی نوعی پودینگ است که از تکه های خمیر با محتوای گوشت گاو یا بره، پیاز، نمک و فلفل تهیه می شود. مانتی را اغلب به همراه ماست سرد و سیر سرو می کنند. تکه های خمیر این پودینگ هر چه کوچکتر باشد حاکی از تبحر آشپز آن بوده و در نهایت طعمی بهتر خواهد داشت. مانتی را می توان در زمره غذاهای استانبولی خیابانی نیز قرار داد.

لاهماجون

برخی لاهماجون را پیتزای استانبولی می نامند. البته که این غذا بسیار خوشمزه تر از پیتزاهای معمول خواهد بود. لاهماجون را با استفاده از خمیر نازک که رویش ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز و فلفل را پهن نموده، درست می کنند و در تنور قرار می دهند. این غذا را باید داغ داغ و به همراه دوغ محلی میل نمود تا مزه اصلیش را حس کرد.

kharid bilit havapeyma online

دوروم

دوروم نوعی ساندویچ است که از نان لواش گوشت و سبزیجات تهیه می شود. این غذا اغلب به صورت میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. دوروم یکی از غذاهای استانبول خیابانی است که پای خود را در دکه های شهر باز کرده است.

تانتونی

تانتونی نیز ساندویچی تهیه شده از مخلوط گوشت،پیاز، ادویه و فلفل فراوان می باشد. این ساندویچ بسیار شبیه به دوروم است اما تندی آن طعمی خاص و لذت بخش به تانتونی بخشیده است. البته اگر ذائقه شما به غذاهای تند عادت ندارد می توانید نوع معمولی این ساندویچ خوشمزه و لذیذ را سفارش دهید.

کومپیر

مردم استانبول هنگام تهیه سیب زمینی تنوری مقدار بسیار زیادی از ترکیباتی همچون سوسیس، هویج، نخود فرنگی، ذرت، پنیر و سس را به روی سیب زمینی می ریزند. نام این شیوه طبخ سیب زمینی تنوری در ترکیه کومپیر است و به عنوان یکی از غذاهای استانبول طعمی بسیار دوست داشتنی دارد.

بالیک اکمک

تجربه خوردن ساندویچ ماهی سرخ شده در کره و روغن زیتون آن قدر برایتان لذت بخش خواهد بود که مطمئنا در طول سفر به ترکیه دو مرتبه به خوردن بالیک اکمک روی خواهید آورد. این ساندویچ خوشمزه نه تنها در رستوران های استانبول، بلکه در دکه های خیابانی این شهر نیز به وفور یافت می شود.

میدیه دولما

غذاهای دریایی گستره وسیعی در فرهنگ ترکیه دارند که میدیه دولما معروف ترین آن ها است. این غذای استانبولی اغلب در شب های ترکیه در کنار خیابان ها سرو می شود. میدیه دولما را از صدف دریایی و برنج تند تهیه می کنند. در شب های استانبول اغلب افرادی را می بینید که در کنار دکه مشغول میل نمودن این صدف های لذیذ به همراه آبلیموی فراوان هستند.

ایزگارا بالیک

ماهی جزئی جدا نشدنی از غذاهای استانبول است. ایزگارا بالیک نیز نوعی روش طبخ ماهی است که در آن پس از مزه دار کردن ماهی، سرخش می کنند. در تهیه ایزگارا بالیک بسته به فصل های مختلف سال از ماهی های مختلفی چون ماهی خاردار، اردک ماهی، ماهی آبی رنگ، ماهی ماکرل، ماهی کولی و ماهی سیم استفاده می کنند.

kharid bilit havapeyma online

۱۰ غذایی که باید در استانبول بخورید و مزه‌ی آن‌را به‌خاطر بسپارید

ترکیه یکی از کشورهایی است که غذاهای معروف و باب میلی را طبخ می‌کند.اما این غذاهای معروف فقط محدود به کباب‌های خوش طعم نمی‌شود، بلکه فهرست …

معرفی معروف ترین غذاهای استانبول همراه با عکس

 

تجربه غذاهای معروف در استانبول یکی از گزینه ‌های محبوب و پرطرفدار گردشگران و افراد محلی در هر پایتخت ترکیه استانبول به حساب می آید.

13 غذای عالی و خوشمزه ترکیه در سفر به استانبول

معروف‌ترین غذاهای استانبول به همراه آدرس رستوران ها برای صرف غذا – در سفر به استانبول چه غذاهایی را امتحان کنیم؟ خوشمزه ترین غذاهای ترکی چه …
‎سفر به استانبول یک سفر عادی… · ‎کباب ترکی یا دونر کباب · ‎کوکورِچ · ‎مانتی

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول

 

از سیمیت گرفته تا ساندویچ ماهی؛ استانبول غذاهای خیابانی زیادی دارد که می توانید در حین گشت و گذار در شهر طعم آن ها را امتحان کنید. در ادامه الی …
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل خرید بلیط هواپیما دانلود اپلیکیشن