پرواز مشهد اصفهان کاسپین

آنتالیا بعد از استانبول دومین شهر منتخب برای توریست ها و گردشگران در کشور ترکیه است. این شهر با فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای جذب گردشگری از سراسر جهان توانسته گام مثبتی در این زمینه بردارد. یکی از عمده دلایل جذابیت این شهر مراکز خریدی است که در آن وجود دارد. اگرچه آنتالیا شهر ساحلی است اما این اطمینان را به شما می دهیم که مراکز خرید خوب و عالی که در این شهر وجود دارد از جمله مواردی است که می تواند باعث شود برای سفر به آنتالیا برنامه ریزی کنید.

kharid bilit havapeyma online

مراکز خرید آنتالیا

 

مراکز خرید آنتالیا از گران قیمت ترین مجموعه های تجاری این کشور می باشند. آنتالیا پس از استانبول، دومین شهر توریستی ترکیه است. هدف اغلب مردم از خرید تور آنتالیا، استفاده از تفریحات آبی و سواحل این شهر است. با این وجود، عده ای به بازارگردی در مراکز خرید این شهر می پردازند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ارزان ترین و لاکچری ترین مال های آنتالیا بپردازیم.

bilit havapeyma

ارزان ترین مراکز خرید آنتالیا

اغلب بازارهای ارزان آنتالیا، مراکز خرید سنتی این شهر هستند. این فروشگاه ها معمولا به صورت روباز و غرفه ای بوده و مشابه بسیاری از بازارهای سنتی شهر های مختلف ایران از جمله بازار تبریز، بازار بزرگ تهران، بازار سرشور مشهد و … است. در این قسمت به معرفی  6 بازار آنتالیا، با قیمت های ارزان و در عین حال با کیفیت مناسب می پردازیم.

بازار قدیمی آنتالیا (AntalyaBazaar)

همانطور که از نام این بازار پیداست، کهن ترین بازار آنتالیا محسوب می شود. در این بازار، می توانید از فروشندگان محلی این مجموعه، پارچه های چرم، پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه،  ظروف ترکی، طلا و جواهر، چای ترکی، ادویه جات مخصوص را خریداری کنید. همچنین اگر به باقلوا، حلوا و عسل ترکی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم، حتما این خوراکی ها را امتحان کنید. این بازار را می توان شروعی برای آشنایی با فرهنگ مردم آنتالیا دانست. آنتالیا بازار در منطقه مرات پاشا میدان کاواگی و در قسمت قدیمی شهر، رو به روی برج ساعت قرار دارد.

شنبه بازار آنتالیا (Cumartesi Pazari)

این بازار هم یکی دیگر از بازارهای خیابانی این شهر محسوب می شود. در شنبه بازار از ظروف مسی و قدیمی گرفته تا پارچه های ارزان و مرغوب، لوازم زینتی، مواد غذایی، میوه جات و غذاهای معروف این شهر از جمله موله، شاکشوکا و بورک برای مشتریان ارائه می شود. اگر قصد خرید سوغاتی از مراکز خرید آنتالیا را دارید، پیشنهاد ما شنبه بازار است. این مجموعه در آدرس منطقه قدیم لارا قرار دارد. چنانچه به بازارهای هفتگی علاقه دارید می توانید از دیگر بازارهای این شهر از جمله سه شنبه بازار در آدرس بین خیابان مِتین و لارا، چهارشنبه بازار در تقاطع خیابان شارامپول و سوکولو و پنج شنبه بازار در خیابان Tarik Akiltopu بازدید فرمائید.

بازار جمهوریت

اگر از آن دسته افرادی هستید که به بازارهای شلوغ، علاقه مند هستید، بازار جمهوریت به شما توصیه می شود. این بازار در خیابان جمهوریت و در نزدیکی مرکز خرید مارک آنتالیا قرار دارد و یکی از ارزان ترین قیمت ها را به خود اختصاص داده است. این بازار خاطره بازار تجریش را برای هموطنانی که با تهیه بلیط هواپیما تهران آنتالیا وارد این شهر شده اند، زنده می کند. مجموعه جمهوریت اگرچه جزو بازارهای مدرن و شیک آنتالیا نیست، اما به علت تنوع بالای کالاها و کیفیت آن ها، یکی از قطب های خرید مروارید مدیترانه ای (آنتالیا) محسوب می شود.

بازار گاراژ شرقی (Dogu Garaji Market)

چنانچه قصد چشیدن طعم غذاهای آنتالیا در کنار خرید را دارید، بازار گاراژ شرقی گزینه مناسبی برای این منظور است. در این بازار به قدری تردد مردم زیاد بوده که جنسی که امروز دیده اید، به احتمال زیاد فردا وجود نخواهد داشت. گاراژ شرقی محصولات مختلفی از جمله پوشاک، ادویه جات، ظروف مسی، آثار هنری دستی، قهوه، محصولات چرمی و طلا و جواهرات  را برای فروش به مردم عرضه می کند. در بخش میوه های این گاراژ میوه ها و سبزیجاتی را مشاهده خواهید کرد که به قدری جذاب چیده شده اند که توجه هر فردی را به خود جلب می کنند. از نکات جالب در مورد این مکان، حفاری های باستانی آن است که از زمان حضور رومیان در منطقه گاراژ شرقی شکل گرفته است. این بازار سرپوشیده در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد.

kharid bilit havapeyma online

بازار کالجی

کالجی، یکی از محله های قدیمی این شهر ، با بافتی سنتی و قدیمی است. اکثر اماکن تاریخی آنتالیا در این محله قرار گرفته است. در محله کالجی معمولا بر روی دیوارهای منازل، اجناسی برای فروش آویزان است. از نکات جالب  این منطقه، همکاری همه مردم اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ برای فروش محصولاتشان است. در این بازارها وسایل تزئینی، ظروف مسی، صنایع دستی، مجسمه و همچنین میوه و سبزیجات به فروش می رسد.

بازار شی مال (Shemall)

یکی از مراکز خرید غیر محلی و در عین حال، ارزان آنتالیا بازار شی مال است. این مرکز در سال 2008 در آدرس تقاطع لاراپیچ افتتاح گردید. این بازار، اقلام متنوعی نظیر زیور آلات، ساعت، پوشاک زنانه و بچگانه، کیف و کقش، لوازم آرایشی و بهداشتی را در 64 برند معروف دنیا از جمله ال سی وایکیکی، وست، پلو، لاگوست، بوینر و … را به خریداران خود ارائه می دهد. قیمت های مناسب اجناس فروشگاه شی مال، سینماهای مجهز داخل بازار و زمین بازی کودکان، از امکانات قابل توجه این مجموعه برای گردشگران است. پیشنهاد می شود پس از گشت و گذار در مرکز خرید شیمال، از نوشیدن برندهای برتر قهوه دنیا از جمله Star Bucks  و Robert Cafe غافل نشوید.

مرکز خرید اوت لت دیپو (Deepo Outlet Center)

یکی از جذابیت های این مجموعه، طراحی های بیرونی و درونی آن است. نمای بیرونی آن شبیه به قلعه های قرون وسطایی و به رنگ نارنجی و طراحی درونی آن نیز شبیه به بیضی بوده و از خستگی چشم بازدید کنندگان جلوگیری می کند. این مجموعه در سال 2004 با فضایی نزدیک به 40 هزار متر مربع برای فضاهای تجاری افتتاح گردید. اوت لت دیپو آنتالیا، دارای 90 مغازه، 15 کافه (بار) و رستوران، 5 سینما، پارکینگ مسقف با ظرفیت بیش از 500 خودرو و پارکینگ روباز با ظرفیت 1000 خودرو و همچنین فضایی بزرگ برای کارتینگ، از ساعت 10 تا 18 پذیرای میهمانان از سراسر دنیا است. این مرکز در آدرس آلتینوا سینان و رو به روی فرودگاه آنتالیا قرار دارد. از سراسر آنتالیا می توانید با خطوط 511، 519 و 600 اتوبوس، به این مکان سفر کنید.

خرید ارزان در اوت لت دیپو آنتالیا

اوت لت استورها، به فروش برندهای مختلفی که کمی قدیمی شده اند، می پردازند. به همین علت قیمت اجناس آن ها نسبتا ارزان تر از دیگر مراکز خرید آنتالیا است. از برندهای معروف اوت لت آنتالیا می توان به آدیداس، پیرکاردین، ال سی وایکیکی، کوتون، لیوایز و بکو اشاره کرد. بنابراین اگر به دنبال خرید برندهای معتبر به صورت ارزان هستید، اوت لت های آنتالیا، بهترین گزینه هستند.

مراکز خرید لاکچری آنتالیا

اکثر بازارهای آنتالیا، از جمله بازارهای لاکچری هستند. معمولا بازارهای لاکچری این شهر، به صورت مال های چند طبقه تجهیز شده و برعکس مراکز خرید ارزان این شهر، با امکانات روز و کاملا مدرن افتتاح شده اند. این مراکز از منحصر بفرد ترین محل ها برای پرواز خارجیبه ترکیه محسوب می شوند. مراکز خرید لاکچری آنتالیا اغلب در ساعت 10 الی 22 آماده بازدید گردشگران سراسر دنیا می باشد. در ادامه مقاله به معرفی 4 بازار معروف و لاکچری دومین شهر توریستی ترکیه می پردازیم.

مرکز خرید مارک (Mark Antalya Avm) شیک اما گران

مارک، یکی از معروف ترین مراکز خرید ترکیه می باشد. در این مرکز، بسیاری از برندهای مطرح از جمله تامی، نایکی، گوچی، شنل، هرمس، رولکس، دیور، بولگاری، دریمود، Oxxo و بسیاری دیگر از برندهای معتبر دنیا در این فروشگاه، شعبه های فروش دارند. علاوه بر این موارد، رستوران، سینما، امکانات بازی کودکان و فودکورت در طبقه دوم این مجموعه وجود دارد. مرکز مارک  در بلوار ینر اولوسوی آنتالیا قرار دارد و شما توانید با وسایل نقلیه از قبیل مترو، اتوبوس یا دولموش (ون های زرد رنگ با 8 نفر ظرفیت) و تاکسی از محله تاحل پازار و خیابان آزالپ، به آن مراجعه فرمائید. به علت بزرگی این مرکز خرید، هر طبقه را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

طبقه منفی یک مرکز مارک

در این طبقه علاوه بر کافه رابرتز، برندهای مطرحی همچون ماوی، پوما، زیباک و سامسونگ، نمایندگی فروش دارند.

طبقه همکف مرکز خرید مارک

این طبقه شامل صرافی، رستوران و کافه رستوران ترکی می باشد. همچنین برندهای معتبری نظیر آدیداس، گپ، کوتون، لاگوست، لیوایز، مک مارک، نایکی، مانگو، سوارفسکی، زارا و زارا هوم در این طبقه به فروش محصولات خود می پردازند.

طبقه اول بازار مارک

نمایندگی های گلدن رز، برشکا، ال سی وایکیکی، پول اند بر در این طبقه فروشگاه دارند. همچنین می توانید از نوشیدن قهوه استارباکس در فروشگاه های این برند در طبقه اول لذت ببرید.

طبقه دوم مرکز تجاری مارک

این طبقه، فودکورت بازار مال است که دارای بیشترین مراکز شکم گردی این مجموعه می باشد. این طبقه علاوه بر رستوران، نمایندگی های البسه از جمله بنتون، دفاکتو، فلورمار و پنتی است. رستوران های معروف این بخش نظیر رستوان برگر کیک، KFC، فسلیکان مانتی، مک دونالد، شعبه غذاخوری ساب وی، رستوران کوفته رمزی، تاوک دونیاسی و مرغ سوخاری پاپایز همچنین کافی شاپ های محبوب مثل کفه ترکی اوزسوت، کافه چای تی و بستنی فروش اوز را از دست ندهید.

kharid bilit havapeyma online

مرکز خرید ترا سیتی (Terracity Shopping Mall) مخصوص برند پوشان

تراسیتی از بزرگترین و مهم ترین مراکز خرید آنتالیا به شمار می رود. این مجموعه در سال 2011  با مساحتی بالغ بر 50 هزار متر مربع، با چند طبقه روی زمین و چند زیر زمین در منطقه مرادپاشا (لارا)، محله فنر افتتاح گردید. این مرکز دارای 185 فروشگاه لباس، 30 رستوران، زمین بازی کودکان وسینما سه بعدی است. در لوکس ترین مرکز خرید منطقه لارا، می توانید به خرید بهترین برند های معروف و بین المللی دنیا از جمله نایک، آدیداس، ماسیمو دوتی، زارا، بنتون، منگو، تامی هلفیگر و بسیاری برندهای دیگر بپردازید. ساعت بازدید از این فروشگاه از 10 الی 22 است. امکانات این بازار و تنوع اجناس این مرکز خرید، بسیار بالا بوده که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

امکانات تراسیتی مال

در این پاساژ، شما می توانید اقلام و البسه زیادی از جمله پوشاک، کیف و کفش، ساعت و عینک، صوتی و تصویری، لوازک الکترونیکی، لوازم آرایشی بهداشتی، جواهر و زیور آلات، اسباب بازی، لباس ها، کالاهای ورزشی و همچنین رستوران های متنوع را مورد بازدید قرار دهید. این فروشگاه مکانی برای چانه زدن است و شما می توانید بسیاری از اجناس را حتی با 70% تخفیف بخرید. انواع محصولات و بخش های این مرکز خرید را در ادامه اشاره می کنیم.

پوشاک و کیف و کفش مرکز تراسیتی

نمایندگی های پوشاک این مجموعه، بیش از 50 درصد فروشگاه های این مکان را در 3 طبقه به خود اختصاص داده اند. این مجموعه دارای 60 فروشگاه در زمینه پوشاک است. از مارک های مطرح پوشاک تراسیتی، می توان به برندهای خارجی زارا، بنتون، پیر گاردین، گپ و بسیاری دیگر اشاره نمود. شما می توانید برای خرید ارزان تر، برندهای ترک همچون کوتون، مانگو،ال سی وایکیکی و کالینز را با قیمت های مناسب تر انتخاب کنید. همچنین فروشگاه های آلدو، نینا وست، هوتیک، وترینا و دسا را می توان بهترین مکان های خرید کیف و کفش این مرکز دانست. در خرید برندهای محبوب پوشاک کودکان نظیر پمکو، مادر کر، G&B و چیکو را نیز می توانید برای فرزندان خود تهیه کنید.

لوازم آرایشی بهداشتی و زیورآلات

پر طرفدارترین قسمت مخصوص خانم ها در این بازار، شامل 12 فروشگاه است. این فروشگاه ها برندهای معروفی همچون واتسون، فلورمار، امو اپتیک، سفورا، سویل، مک، می کافور، اپتیسیتی، ییلماز اپتیک و کیلز را برای این قسمت عرضه می کنند. همچنین در بخش جواهرات و زیورآلات نیز می توان به فروشگاه پاندورا، سوارفسکی، سیکس و روبرتو براوو اشاره کرد.

لوازم خانگی تراسیتی

با وجود تعداد کم، فروشگاه های این بخش، بیشترین فضای مرکز را خصوصا در طبقه همکف به خود اختصاص داده اند. از برندهای ممتاز لوازم خانگی این مرکز خرید، می توان به تفال، انگلیش، هوم، اپل استور و سامسونگ اشاره کرد.

بخش های مخصوص کودکان در مرکز تراسیتی

اگر با فرزند خود به این مرکز تشریف بردید، از این قسمت غافل نشوید. طبقه آخر این بازار، علاوه بر داشتن 30 رستوران با گنجایش 1000 نفر، برای سرگرمی کودکان، امکانات بازی ویژه ای اختصاص داده است. همچنین می توانید در فروشگاه آکتورلند و ارمغان اویونجاک، انواع اسباب بازی ها را برای کودکان خود تهیه کنید.

kharid bilit havapeyma online

مرکز خرید میگروس آنتالیا (Migros Shopping Center) میزبان جشنواره های مختلف

این مکان به عنوان 5M یا میگروس 5 هم شناخته می شود. میگروس در سال 2001 با بیش از 135 فروشگاه مختلف از جمله رستوران، سینما ماکسیمم با 8 سالن مدرن و بزرگ، شهر بازی اکتور در نزدیکی مجموعه، پارکینگ با ظرفیت 1300 خودرو و بسیاری امکانات دیگر، در آدرس بلوار آتاتورک، محله آراپسویو افتتاح گردید. در چند سال اخیر، این مجموعه، گردشگران ایرانی زیادی جذب خود کرده است. معمولا این مرکز در فصل بهار و تابستان، میزبان جشن ها و رویدادهای مختلف است. در ادامه به بررسی امکانات و فروشگاه های متنوع این مکان می پردازیم.

بخش البسه مرکز میگروس

پوشاک این فروشگاه زنجیره ای شامل پوشاک خانم ها، آقایان و کودکان می شود. برندهایی از جمله کالینز، کوتون، لویس، منگو، زارا، لاگوست، اویشو (Oysho) و … از این نوع خستند.

بخش غذایی میگروس

این مجموعه، دارای 33 رستوران از جمله اوستا دونر یا برگر کینگ بوده که انواع غذاهای ترکی و بین المللی را به مشتریان ارائه می دهد. اگر هم به نوشیدن قهوه علاقه مند هستید، پیشنهاد ما قهوه استارباکس در طبقه اول است. پس از انجام خرید و بازارگردی در این مرکز، شما را به خرید بستنی های مک دونالد آیس کریم دعوت می کنیم.

بخش های مخصوص کودکان 5M

علاوه بر 4 فروشگاه ال سی وایکیکی، زارا، بوینر و پانچو مخصوص کودکان در طبقه منفی 1 این بازار، می توانید کودکان خود را برای ساعت ها در شهر بازی میگروس در طبقه همکف سرگرم کنید. همچنین در نزدیکی این مرکز خرید، شهربازی اکتور لوناپارک قرار دارد. در این شهر بازی می توانید خاطرات فراموش نشدنی از سرگرمی های بیشمار این مجموعه نظیر سینما 5 بعدی، ماشین سواری، ترامپولین، سرزمین عجایب، بازی های کامپیوتری، قلعه فنری و … در ذهن کودکان خود خلق کنید.

امکانات متفرقه مرکز خرید میگروس 5

علاوه بر مسائل اشاره شده، این پاساژ، مجهز به برند های معروف ورزشی (آدیداس، نایک، آندر آرمور و فنریوم)، لوازم آرایشی بهداشتی (سفورا، مک، ایوروشه، گلدن رز و فلورمار) لوازم خانگی، اکسسوری (سواچ،اکسسورایز، پاندورا و آتاسای) می باشد. کیف و کفش این مرکز خرید، با مارک های معتبر سامسونیت (برند معروف امریکایی در زمینه کیف و چمدان)، دریمود، دسا، بامبی، کیفیدیس و … به مشتریان ارائه می شود. همچنین به جز این موارد می توانید به خرید اسباب بازی، خشکشویی، نمیاندگی سیم کارت، دوچرخه فروشی و حتی تنباکو در این پاساژ بپردازید.

آنتالیا مال (Mall Of Antalya) مرکز خرید یا رستوران عظیم؟

این فروشگاه زنجیره ای در آلتینوا سینان، خیابان سریک و کنار اوت لت دیپو افتتاح شده است. با تاسیس این مرکز خرید در سال 2017، محله آلتینوا سینان آنتالیا با داشتن مراکز خرید مجموعا 131 هزار متر مربعی، لقب بزرگترین مجموعه خرید و تفریحی منطقه مدیترانه را یدک می کشد. آنتالیا مال دارای 144 فروشگاه با صدها مارک داخلی و خارجی است. همچنین جالب است بدانید 40 هزار متر مربع از آنتالیا مال مربوطه به غذا سراهای این مجموعه می باشد. شما به راحتی برای رسیدن به این مکان، می توانید از اتوبوس یا تراموا استفاده کنید.

kharid bilit havapeyma online

رستوران آنتالیا مال

این بازار، ده ها رستوران بزرگ و کوچک را در خود جای داده است. در این غذا سراها، انواع غذاهای خارجی و فست فودها و غذاهای مخصوص ترکی از جمله دونر کباب، لاهماجون، پیدا، کومپیر، ایمام بایلدی، دلمه، چی کوفته، نخود پلو و … به مشتریان ارائه می شود. پرطرفدار ترین بخش های خوراکی این مجموعه، رستوران پاستا تورک، استارباکس و تاوک می باشد.

امکانات مال آف آنتالیا

فروشگاه های زنجیره آنتالیا، شامل بخش های مختلفی از جمله فروشگاه های جواهرات، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی،  پوشاک کودکان و نوجوانان، سرگرمی و اسباب بازی ها، پوشاک مردانه و زنانه، ساعت و عینک و دکوراسیون منزل است. این پاساژ، یکی از بزرگترین مجموعه های سینمایی مدیترانه را با ظرفیت 2200 نفر در 11 سالن مجزا، به خود اختصاص داده است. همچنین بزرگترین زمین بازی سرپوشیده مخصوص کودکان آنتالیا، با فضای داخلی بالغ بر 600 متر مربع در این مکان قرار دارد.

ترفندهای سفر به مراکز خرید آنتالیا

از این که تا این جای مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم. در این مقاله سعی شد، تمامی امکانات بهترین مراکز خرید آنتالیا از نظر قیمت و لاکچری بودن، بررسی شود. در مجموع به علت گران بودن قیمت های مراکز خرید آنتالیا، از خرید برندهای خارجی نظیر آدیداس، نایک، سواچ، آرمانی، گوچی، ورساچی، D&G و دیگر برندهای معتبر اروپایی و امریکایی خودداری کنید. بهتر است برای خریدی مقرون به صرفه، اجناس داخلی ترکیه از جمله برندهای ال سی وایکیکی، دی فاکتو، کالیزیون، سارا، کیگیلی، Oxxo، مانگو و … را انتخاب نمائید. همچنین اگر بلیط هواپیما آنتالیا از تهران را خریداری نموده اید، برای کاهش قیمت سفر، می توانید حدود 3 کیلو چای، از ایران به این شهر برده و با توجه به قیمت های گزاف چای در ترکیه، با فروش این محصول، تقریبا قیمت تور شما به صفر می رسد.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل خرید بلیط هواپیما دانلود اپلیکیشن