◀️◀️ مدت زمان پرواز تبریز به بندرعباس؟
مدت زمان پرواز تبریز به بندرعباس : 2:30 دقیقه است.فاصله زمانی از تبریز تا بندرعباس در سریعترین زمان دو ساعت و سی دقیقه است.
توجه داشته باشید که ممکن است ساعت پرواز با توجه به شرایط آب وهوا و مسیر پرواز متغیر باشد.
خرید بلیط هواپیماخرید بلیط هواپیما
فاصله هوایی تبریز به بندرعباس با هواپیما
فاصله هوایی تبریز به بندرعباس با هواپیما  1526 کیلومتر میباشد. تبریز و بندرعباس با هواپیما در فاصله هوایی 1526 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند.
پرواز تبریز به بندرعباس در کدام فرودگاه انجام میشود؟
پرواز تبریز به بندرعباس از مبدا فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقصد فرودگاه بین المللی بندرعباس  انجام میشود.
پرواز تبریز به بندرعباس چه روزهای انجام میشود؟
پرواز تبریز به بندرعباس دو روز در هفته انجام میشود.تبریز به بندرعباس در روز های شنبه،سه شنبه
میتوانید بلیط سفر خود را از کیش زوم رزرو کنید.
خرید بلیط هواپیماخرید بلیط هواپیما
قیمت بلیط هواپیمای تبریز به بندرعباس
 ارزان ترین قیمت بلیط هواپیمای تبریز به بندرعباس در حال حاضر 538,000 تومان میباشد .توجه داشته باشید که امکان دارد نرخ بلیط هواپیما لحظه ای تغییر کند و ارزانتر یا گران تر شود
در سایت آژانس هواپیمایی کیش زوم بلیط هواپیمای تبریز به بندرعباس تخفیفات ویژه ای میخورد، برای استفاده از این تخفیف ها و تهیه بلیط های لحظه آخری ارزان به کیش زوم مراجعه کنید.
پرواز تبریز به بندرعباس با چه ایرلاین هایی برگزار میشود؟
 ایرلاین قشم ایر برگزار کننده تمامی پروازهای تبریز به بندرعباس است.
بلیط هواپیما تبریز به بندرعباس چارتر یا سیستمی؟

 بلیط هواپیمای تبریز به بندرعباس اکثرا  اکونومی،چارتری میباشد.

خرید بلیط هواپیما
 ✓ خرید بلیط هواپیمای تبریز به بندرعباس از جامعترین و ارزان ترین سامانه رزرو آنلاین بلیط هواپیما.برای خرید بلیط هواپیمای تبریز به بندرعباس و بندرعباس به تبریز به کیش زوم مراجعه کنید. تخفیف های ویژه خرید بلیط هواپیمای تبریز به بندرعباس با کیش زوم.
جاذبه‌های گردشگری بندرعباس 

آثار تاریخی

مسجد جامع اهل سنت

  • عمارت کلاه فرنگی قدیمی‌ترین بنای تاریخی بندرعباس است که بیش از سه قرن قدمت دارد و توسط هلندی‌ها ساخته شده‌است. این بنا در مجاورت اسکله قدیم بندرعباس رو به دریا و در بلوار طالقانی در محوطه حوزه علمیه قرار دارد.
  • حمام گله‌داری که به حمام شاه عباسی هم معروف بوده از پنج گنبد بزرگ و کوچک تشکیل شده و ازجمله بناهای دوره قاجاری در بندرعباس است. این بنا که در محله قلعه‌شاهی (اوزی‌ها) واقع شده به همت حاج احمد گله‌داری مرمت شده‌است.
  • معبد هندوها با معماری زیبا و منحصر به‌فردش یادگار حضور هندوهای مقیم بندرعباس در زمان قاجاریه است و با نام «بُتِ گورُن» هم شناخته می‌شود. این معبد در چهارراه برق مرکز شهر بندرعباس قرار دارد.
  • خانه احمدی یکی از آثار تاریخی دوره قاجاریه در بندرعباس بود که در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده بود. این بنا در سال 1396 از سوی مالکان آن تخریب شد.
  • بادگیر منبر گپ مربوط به اواخر دوره قاجار است و در حدفاصل چهارراه برق و بلوکی در مرکز شهر بندرعباس واقع شده‌است. این اثر در تاریخ 10 دی 1381 با شمارهٔ ثبت 6768 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
  • حمام گپ (بزرگ) بزرگ‌ترین حمام تاریخی بندرعباس و مربوط به دوره قاجار است و در خیابان امام موسی صدر، نرسیده به چهار راه سازمان واقع شده و این اثر در تاریخ 7 مهر 1381 با شمارهٔ ثبت 6496 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
  • مجموعه آب انبارهای موزه (بُرکه‌های باران) شامل شش برکه یا آب انبار مربوط به دوران صفویه‌است و در گذشته از منابع ذخیره آب شیرین در بندرعباس بوده و هر برکه دارای چهار دهانه اصلی برای برداشت آب است. این برکه‌ها که در تاریخ 7 خرداد 1354 با شمارهٔ ثبت 1074 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده در فضای وسیعی در محله استمبیک در خیابان 22 بهمن در پشت موزه خلیج فارس قرار دارد.

جاذبه‌های طبیعی گردشگری شهرستان بندرعباس

چشمه آب‌گرم گنو

این مجتمع تفریحی در فاصله 34 کیلومتری از شمال‌شرقی بندرعباس قرار دارد. علاوه بر وجود چشمه آب‌گرم، شهربازی و مجتمع‌های توریستی هم در این مجتمع ساخته شده تا گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند از نظر امکانات رفاهی و تفریحی مشکلی نداشته باشند.

کوه گنو، روستای سیاهو، چشمه آب‌گرم گنو، چشمه آب‌گرم خورگو، چشمه آبگرم سرخاء، چشمه آبگرم کشکوئیه، چشمه آبگرم نیان، چشمه آبگرم چستانه، کوه ذرتو، تپه چاه لرد، قادهار، جنگل کوه شب، سیخوران، بنوزاکین، چشمه آبگرم باری، غار سرخاء، آبشار سرخاء، غار چلو، شهر فین، جنگل‌های کوهشاه، منطقه بخوان، چشمه آبگرم تیربوئیه (نزدیک شهر فین) و بنگلایان از جمله آثار جاذبه‌های طبیعی شهرستان بندرعباس هستند که در نزدیکی شهر بندرعباس قرار دارند.

مساجد تاریخی و اماکن زیارتی

امامزاده سیدمظفر

سید مظفر بن موسی بن جعفر از سالیان دور مورد توجه عموم مردم خصوصاً مردم استان هرمزگان بوده و هر ساله پذیرای زائران بی‌شمار مشتاق خود است. امامزاده سیدمظفر نوه امامزاده عبدالله بن موسی بن جعفر الکاظم است، در سال 402ه‍.ق در این محل وفات یافته‌است.

امامزاده سیدکامل

نسبت این امامزاده به نوه‌های موسی بن جعفر می‌دهند که در محله‌ای به همین نام (سیدکامل) واقع شده‌است.

امامزاده شاه محمدتقی

بنای این امامزاده در پیاده‌راه حافظ واقع در مرکز شهر بندرعباس و در نزدیکی بازار بزرگ جنب مسجد امام است.

زیارتگاه خضر

این زیارتگاه به دوران بعد از اسلام تعلق دارد. مکان آن در کنار جادهٔ بندرعباس – سورو قرار دارد و هم‌اکنون در محوطهٔ پارکِ هتل هما واقع شده‌است. تاریخ بنای آن مشخص نیست و مورد توجه مردم محلی است.

مسجد جامع بندرعباس

(مسجد جامع دلگشا) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر بندرعباس دارای سابقه‌ای طولانی است و قدمت آن به 264سال پیش برمی‌گردد که اولین بار توسط خیّر بزرگ «حاج زین‌العابدین ابوالقاسم اوزی» ساخته شد. بازسازی این مسجد در دوره جدید از سال 1382 شروع شد و پس از 5سال کار ساخت آن به اتمام رسید.

مسجد ناصری]

در سال 1304 هجری قمری ساخته شده و در سال 1386 خورشیدی بازسازی شده‌است. این مسجد در چهارراه بلوکی مرکز شهر بندرعباس قرار دارد.

مسجد صحراباغی]

این مسجد در سال 1310 هجری قمری بنا شده‌است.

مسجد گله‌داری

تاریخ ساخت آن مربوط به 1296 هجری قمری است.

اماکن تفریحی گردشگری

ساحل سورو

یکی از جاذبه‌های بندرعباس است که در ضلغ غربی شهر قرار گرفته. سورو که یکی از قدیمی‌ترین محلات بندرعباس است خانه‌های قدیمی رو به دریا دارد و ساحل شنی آن یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی است.

بوستان ساحلی سورو

این بوستان در غربی‌ترین نقطه ساحلی بندرعباس قرار دارد و مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و فضای بازی کودکان هم در آن تعبیه شده‌است.

پارک ساحلی غدیر

 

بوستان‌های ساحلی دولت و ولایت

 

پلاژ بانوان

این پلاژ که در ساحل سورو قرار دارد علاوه بر امکان شنا در دریا، دارای استخر روباز، سالن بدنسازی، سالن تی آر ایکس، سالن ماساژ، حمام مغربی و غیره است.

باغ پرندگان

این باغ در در فاصله چهار کیلومتری جاده بندرعباس- میناب درون مجموعه بزرگ طبیعت (پارک جنگلی جهاد) قرار گرفته و متشکل از 7 زون (4زون مسقف و 3 روباز) و 25 قفس از گونه‌های مختلف پرندگان است.

تفرجگاه کوهستانی پنجه‌علی

این تفرجگاه که در منطقه شمالی بندرعباس قرار دارد از گذشته‌های به‌واسطهٔ وجود زیارتگاه پنجه علی یکی از مکان پررفت‌وآمد شهروندان بندرعباس بوده‌است.

هوباد (آب‌گرم) چک‌چک

این اثر طبیعی یک منطقه بکر دیدنی و گردشگری است که در حدود 3 کیلومتری شمال شهر بندرعباس واقع شده‌است.

موزه‌ها

موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس

موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بزرگ‌ترین موزه هرمزگان است که در بلوار پاسداران محله 22 بهمن قرار دارد و در آن علاوه بر اشیای تاریخی، بخش‌هایی از وقایع تاریخی و فرهنگ و سنت‌های استان هرمزگان همچون بازار سنتی، آزادسازی قلعه هرمز و شیوهٔ صید و صیادی شبیه‌سازی شده‌است.

موزه آب بندرعباس

این موزه در محوطه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان واقع در منطقهٔ گلشهر قرار دارد و در آن اشیاء و شیوه‌های مختلف حمل و به‌دست‌آوردن آب در هرمزگان همچون جهله، گراشی، خمره‌های سنگی، چاه و چرخ گاوی به نمایش گذاشته‌شده‌است.

میراث ناملموس

یکی از جاذبه‌های دیدنی بندرعباس شیوهٔ صید مُشتا است که با استفاده از جزر و مد انجام می‌شود. در این روش چوب‌هایی در ساحل کار گذاشته شده و با استفاده از تور حصاری ایجاد می‌شود، که هنگام بالا آمدن آب تعدادی آبزی وارد آن شده و با پایین رفتن آب، آبزیان داخل آن به وسیله صاحبان مشتاها صید می‌شوند.

غذا و خوراکی]

غذاهای دریایی همچون «هَواری، قلیه‌ماهی و قلیه میگو» و میان‌وعده‌های سنتی مثل «نان با سوراغ و مَهیاوه یا نخود و باقلهٔ داغ» هم از جمله خوردنی‌هایی است که در سفر به بندرعباس نباید از دست داد.

مراکز تجاری

بندرعباس شهری است که هم بازارهای مدرن دارد و هم سنتی. مجتمع‌های «سیتی‌سنتر، مگامال، ستاره‌جنوب، ستاره‌شهر، زیتون، ملکه آسمان‌ها،پردیس، نخیل، نیلی و …» از جمله بازارهای مدرن و «بازار اوزی‌ها، بازار لاری‌ها و بازار قدیمی» هم ازجمله مراکز خرید سنتی این شهر هستند.

مجتمع‌های تجاری سیتی سنتر، زیتون، ستاره جنوب، نیلی، ستاره شهر، پردیس الهیه جنوبی ،مگامال سرو، رویال و پاسارگاد و ملکه آسمان‌ها و کارگزاری در کنار بازارهای سنتی مثل بازار اوزی‌ها، بازار لاری‌ها، بازار شهرداری (این بازار در دهه هفتاد تخریب وفضای آن به طرحهای عمرانی شهری جدید اختصاص یافت) و بازار روز فعال هستند. مراکز تجاری نور، صدف، مروارید و زیتون2 و … نیز در حال ساخت است.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل خرید بلیط هواپیما دانلود اپلیکیشن