زمان خرید بلیط هواپیما

زمان خرید بلیط از چند نظر اهمیت دارد، یکی اینکه بلیط خود را برای چه زمانی، روز هفته، ماه و سال بخرید و دیگر اینکه این بلیط را در چه روزی از هفته و یا چه فاصله‌ای از زمان پرواز خود خریداری کنید. هر کدام از این موارد می‌تواند در بهای بلیط تاثیرگذار باشد. در ادامه این موارد را توضیح می‌دهیم.

 

آیا قیمت بلیط در فصل‌های پرتردد گران‌تر است؟

پاسخ این سوال مثبت است. در اصطلاح گردشگری فصل‌های پرتردد های سیزن (High Season) نامیده می‌شود که در مقابل آن اصطلاح لو سیزن (low Season) یعنی فصل کم‌تردد است. های سیزن در ایران عید نوروز، تعطیلات تابستان، مناسبت‌های مذهبی و … است که در این زمان بلیط هواپیما داخلی گران‌تر است. در سفرهای خارجی نیز در زمان کریسمس و سایر اعیاد و تعطیلات تابستان، بلیط هواپیما قیمت بیشتری دارد. بنابراین اگر قصد سفر دارید و برنامه‌تان آزاد است، بهتر است در این زمان‌ها به سفر نروید تا بلیط ارزان‌تری را خریداری کنید، در زمان خلوت سفر کرده و از خدمات گردشگری مانند هتل و وسایل نقلیه‌ی ارزان‌تری برخودار باشید.

 

خرید بلیط در زمان‌های مرده‌ی سفر

زمان‌های مرده که به اصطلاح انگلیسی (dead zone) نامیده می‌شود، بهترین زمان برای سفر است. این زمانی است که بسیاری از گردشگران از سفر به خانه‌هایشان بازگشته‌اند و در نتیجه پروازها از مسافر کمتری برخوردار هستند و به همین خاطر بلیط‎های خود را ارزان‌تر می‌فروشند. اگر قصد سفر خارجی دارید خوب است بدانید که زمان‌های مرده در پروازهای خارجی، ۱۱ تا ۲۴ آذر یعنی دو هفته‌ی اول دسامبر، ۱۸ دی تا ۱۲ بهمن یعنی بعد از تعطیلات سال نوی میلادی، اواسط بهمن یعنی اوایل فوریه و بهار، به جز تعطیلات بهاری و پاییز است. زمان‌های مرده‌ی سفر برای پروازهای داخلی نیز ماه اسفند، بعد از تعطیلات عید نوروز و آغاز فصل مدارس است.

 

هر چه زودتر بلیط خود را بخرید بهتر است

برای اینکه بلیط مناسب‎تری را پیدا کنید، هر زمان که برنامه‌ی سفر شما مشخص شد بلیط بخرید. هر چه این بلیط برای خرید بلیط اقدام کنید، آن را با قیمت مناسب‌تری می‌خرید. هر چه زمان خرید بلیط به زمان پرواز شما نزدیک‌تر باشد، احتمال بالا رفتن قیمت بیشتر است. البته این قضیه در مورد بلیط‌های لحظه آخری فرق می‌کند.

بلیط لحظه آخری هواپیما چیست؟

همان طور که از اسمش پیداست این بلیط در نزدیکی زمان پرواز خریداری می‌شود که این زمان به اصطلاح لحظه آخر نامیده می‌شود. این روش خرید بلیط مناسب کسانی است که به دنبال خرید سریع بلیط هواپیما و یک سفر برنامه‌ریزی نشده هستند. شما با خرید بلیط لحظه آخر، که زمان آن از ۲۴ ساعت قبل از پرواز تا زمان پرواز است، می‌توانید بلیط‌های ارزان‌تری را خریداری کنید. زیرا در این زمان هواپیمایی برای این که پرواز تکمیل شود، بلیط‌های باقی‌مانده را در آف یا حراج به فروش می‌رساند. اما این روش دارای ریسک بالایی است چون ممکن است بلیطی گیر شما نیاید و سفرتان به تعویق بیفتد.

در روزهای وسط هفته به سفر بروید

اگر روز سفر برای شما اهمیت ندارد، بلیط خود را برای روزهای آخر هفته نخرید. چون در زمان افراد کارمند و کسانی که در تعطیلات آخر هفته به سفرهای کوتاه می‌روند، از سفر به شهر خود باز می‌گردند و در این حالت تقاضای بیشتر برای خرید بلیط، موجب افزایش قیمت آن می‎شود. بهترین حالت برای خرید بلیط و سفر کردن روزهای وسط هفته است که تقاضای کمتر، موجب کاهش قیمت بلیط می‌شود.

پرواز مشهد اصفهان کاسپین

 

جست‌وجو و خرید بلیط رفت‌وبرگشت جداگانه

معمولاً وقتی قصد خرید بلیط رفت‌وبرگشت را را داریم، در جست‌وجوهایمان آن را به همین صورت یعنی دو طرفه وارد می‌کنیم و به این ترتیب از یک ایرلاین برای سفر رفت‌وبرگشت خود بلیط می‌خریم. اما گاهی پیش می‌آید که قیمت بلیط رفت و بلیط برگشت برای همان ایرلاین تفاوت زیادی با هم دارد. بنابراین بهتر است که هنگام جست‌وجو برای خرید بلیط رفت‌وبرگشت، به یک ایرلاین بسنده نکنیم و با جست‌وجوی جداگانه‌ی سفر رفت و سفر برگشت در ایرلاین‌های مختلف، احتمال بالا بودن قیمت را در این دو سفر کم کنیم.

آیا جست‌وجوی بلیط برای تک تک افراد بهتر است؟

بله. یکی از مسائلی که روی خرید بلیط مناسب تاثیر می‌گذارد، همین موضوع است. معمولاً اگر بلیط را به صورت گروهی خریداری کنید قیمت آن از وقتی که آنها را تک تک جست‌وجو و خریداری می‌کنید، بیشتر می‎شود. به عنوان مثال اگر برای شش نفر دنبال بلیط هستید و این شش نفر را با هم در سایت‌های فروش بلیط جست‌وجو کنید، به اندازه‌ای که این بلیط را برای تک تک افراد بخرید، راحت نیست. گاهی اوقات رزرو گروهی بلیط گران‌تر است و خرید تکی آنها برای شما به صرفه‌تر است.

انتخاب فرودگاه مقصد در قیمت بلیط تاثیر دارد

شاید عجیب باشد اما این موضوع بیشتر برای پروازهای خارجی اهمیت دارد. گاهی بلیط شما برای یک فرودگاه بزرگ است که همین باعث می‌شود هزینه‌های بیمه روی قیمت بلیط شما بیاید و آن را گران‌تر کند. اما اگر شما بتوانید برای فرودگاه‌های کوچک‌تر که در شهرهای کوچک‌تر اطراف هستند، بلیط بخرید بهای کمتری را پرداخت می‌کنید.

خرید بلیط چارتر

بلیط‌های چارتر که به معنی هواپیمای دربست از جانب شرکت هواپیمایی است، گزینه‌های تخفیفی خوبی برای مسافران ارائه می‌دهند. ‌این بلیط‌ها معمولاً و به ویژه در فصل‌های کم تردد از قیمت پایین‌تری نسبت به بلیط‌های سیستمی برخودار هستند و خرید آنها می‌تواند هزینه‌ی کمتری داشته باشد. اما برای خرید بلیط چارتر باید به چند نکته توجه کرد.

 

در خرید بلیط چارتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

بلیط چارتر معمولاً کنسلی و بازپرداخت ندارد. بنابراین اگر احتمال دارد که ناگزیر به تعویض و یا کنسل کردن بلیط خود بشوید، این بلیط برای شما مناسب نیست. نکته‌ی دیگر اینکه در بلیط‌های سیستمی بهای بلیط برای کودکان و بزرگسالان تفاوت دارد در صورتی که در بلیط‌های چارتر از کودکان بالای دو سال تا بزرگسالان، همه باید یک بها را برای بلیط پرداخت کنند. پس اگر در سفر کودکانی را همراه خود دارید، بهتر است از خرید بلیط چارتر پرهیز کنید. هم‌چنین گاهی بهای بلیط چارتر در فصل‌های پرتردد حتی از بلیط‌های سیستمی نیز بیشتر است. پس در هنگام خرید بلیط چارتر به این نکات توجه کنید.

برای خرید بلیط در سایت‌های مختلف جست‌وجو کنید

همان‌طور که برای خرید به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنید و جنس مورد علاقه‌ی خود را خریداری می‌کنید، برای خرید بلیط نیز همین کار را بکنید. امروزه که اکثر خریدهای بلیط به صورت آنلاین انجام می‌شود، در اینترنت جست‌وجو کنید، در این صورت بهترین و مناسب‌ترین بلیط را به دست می‌آورید. یادتان باشد برای خرید بلیط به سایت‌های معتبر فروش بلیط سر بزنید.

پروازهای توقف‌دار

اگر قصد سفر خارجی را دارید، خوب است بدانید که بعضی از پروازهای توقف‌دار که در یک مقصد مدتی برای سوخت‌گیری و یا جابجایی مسافر می‌ایستند، قیمت کمتری دارند. البته بعضی وقت‌ها در پروازهای داخلی نیز امکان دارد با پروازهای توقف‌دار روبه‌رو شوید. در هر صورت این بلیط‌ها قیمت کمتری نسبت به پروازهای مستقیم و بدون توقف دارند.

 

هر چند که شما نمی‌توانید در درون هواپیما با خود غذا ببرید، اما بردن اسنک‌های کوچک، کیک و تنقلات مجاز است. گاهی بعضی از پروازهای اقتصادی به شما خوراکی نمی‎دهند. این مسئله به ویژه اگر مسافر کودک به همراه داشته باشید بیشتر به چشم شما می‌آید. در زمان کرونا نیز بسیاری از پروازها برای مراقبت‌های بهداشتی به مسافران خوراکی نمی‌دهند و این ممکن است که شما را اذیت کند. با به همراه داشتن یک خوراکی کوچک در پرواز و البته رعایت نکات بهداشتی در زمان همه‌گیری کرونا، احساس بهتری خواهید داشت.
در باشگاه مشتریان عضو شوید
اگر در باشگاه مشتریان خرید بلیط در یک وب سایت معتبر عضو شوید، می‌توانید برای خرید بلیط‌های بعدی از امکانات این باشگاه، از جمله تخفیف و اطلاع‌رسانی از بهترین قیمت بلیط برخوردار باشید. این کار برای کسانی که زیاد به سفر می‌روند، می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

دقت در وارد کردن مشخصات فردی

وقتی که قصد خرید بلیط را دارید، باید مشخصات فردی خود اعم از شماره ملی، نام و نام خانوادگی به فارسی و انگلیسی و شماره پاسپورت برای سفرهای خارجی را وارد سامانه نمایید. در این صورت هر گونه اشتباه از جانب شما، مشکل‌آفرین خواهد بود و باید برای تصحیح اطلاعات بلیط خود مبلغی را بپردازید. پس در وارد کردن این موارد نهایت دقت را انجام دهید تا پیش از صدور نهایی بلیط هر گونه اشتباهی را برطرف کنید.

Rate this post

مارکومشاهده نوشته ها

کیش 100 مشاور و راهنمای سفر شماست.. در کیش100 میتوانید پاسخ پرسش های خود درباره جاذبه ها، برنامه سفر، هزینه ها، حمل و نقل، آب و هوا نقشه و تصاویر مقاصد سفر را بیابید. کارشناسان کیش100 هزاران جاذبه و محتوای دیدنی داخل و خارج از کشور را از نگاه گردشگری نقدو بررسی کرده اند و ضمن بیان نقاط ضعف و قوتشان به آنها امتیاز داده اند. یک و نیم میلیون کاربر مانند شما هم، پس از سفر نظر و سوال خود را در دیدگاه کاربران درج کرده اند که می‌تواند تجربه سفر آنها را به شما منتقل کند. در وبسایت کیش100 می توانید برنامه اختصاصی سفر خود را طراحی کنید. پرواز رفت و برگشت جداگانه برای هر مسیری بخواهید تهیه کنیدبرنامه های سفر آماده ما را که در قالب تور آنلاین طراحی شده اند خریداری و رزرو کنید. شما در کیش100 تمام عملیات خرید خود را از طریق درگاه های معتبر انجام میدهید همچنین میتوانید درصورت عدم دسترسی به پرداخت اینترنتی از طریق کارت به کارت یا واریز به حساب و با کمک پشتیبانی خرید خود را ثبت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل خرید بلیط هواپیما دانلود اپلیکیشن