انواع بلیط هواپیما

 

در اولین قدم، بهتر است با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید.

بلیط هواپیما چارتر

بلیط هواپیما چارتر، یک نوع بلیط هواپیما است که در بین مسافران هوایی پرطرفدار است؛ زیرا بیشتر مسافران بر این باورند که قیمت این نوع بلیط ارزان‌تر از بلیط سیستمی است که البته این موضوع درست نیست. قیمت بلیط چارتر با افزایش حجم متقاضیان سفر، گران‌تر می‌شود و در مقابل با کاهش مسافران و برای خالی‌نماندن صندلی‌های هواپیما، قیمت آن رو به ارزانی می‌رود.
بلیط هواپیما چارتر زمانی ایجاد می‌شود که یک چارترکننده، تمام بلیط‌های یک هواپیما در یک مسیر مشخص را اجاره کند. در این حال آژانس چارترکننده اختیار قیمت‌گذاری روی بلیط هواپیما را دارد که البته حدود قیمتی آن طبق تعرفه سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می‌شود.
توصیه می‌شود هنگام خرید بلیط هواپیما به‌ویژه بلیط چارتری، دقت بیشتری به خرج دهید؛ زیرا قوانین کنسلی آن کمی سخت‌گیرانه‌تر بوده و بهتر است حتماً قبل از رزرو، قوانین مربوط به کنسلی و استرداد وجه را با دقت مطالعه کنید. چنانچه رزرو بلیط هواپیما خود را در سایت کیش زوم   انجام داده‌اید، نگران این موضوع نباشید. شما این امکان را دارید که با پرکردن فرم استرداد وجه، مابقی مبلغ بلیط هواپیما را طبق قانون پس بگیرید.

بلیط هواپیما سیستمی

بلیط هواپیما سیستمی، را باید یک بلیط بی‌دردسر با قوانین مشخص دانست. این نوع بلیط شاید چندان در بین مسافران محبوبیت نداشته باشد؛ اما کمتر دچار نوسان قیمتی و تأخیر در پرواز می‌شود.
بلیط سیستمی در واقع به بلیط‌هایی گفته می‌شود که توسط شرکت‌های هواپیمایی ایجاد و قیمت‌گذاری شده که مسئولیت فروش آن نیز برعهده خود ایرلاین‌ها است. قیمت بلیط سیستمی معمولاً ثابت است و مسافران کمتر شاهد نوسان قیمتی آن هستند؛ اما با نزدیک‌شدن به ساعات پرواز، نرخ آن ممکن است افزایش یاید.
مسافرانی که از تاریخ سفر خود مطلع هستند و تمایل دارند بلیط هواپیما خود را از ماه‌ها قبل رزرو کنند، باید به سراغ بلیط هواپیما سیستمی بروند؛ زیرا برنامه پروازی آن از مدت‌ها قبل توسط شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی می‌شود. همین موضوع باعث شده است که پروازهای سیستمی کمترین تأخیر در میان سایر پروازها را داشته باشند. با قرارگرفتن اسامی مسافران در لیست پروازی، مراحل صدور کارت پرواز سریع‌تر انجام می‌شود.
نکته مثبت دیگر بلیط هواپیما سیستمی، قوانین مربوط به کنسلی و تعویض تاریخ پرواز راحت‌تر است. در این نوع بلیط می‌توانید تاریخ بلیط رزرو شده را تغییر دهید و یا به‌صورت کامل لغو کنید. قانون استرداد وجه آن‌ هم راحت‌تر است و بلیط هواپیما شما طبق قانون کنسلی سازمان هواپیمایی کشور قابل‌استرداد است. البته در این خصوص هر ایرلاین قوانین مخصوص خود را دارد که بهتر است قبل از رزرو بلیط، آن را به‌خوبی مطالعه کرد.

بلیط هواپیما لحظه آخری

بلیط لحظه آخری در واقع همان بلیط‌های سیستمی و چارتر هستند که به فروش نرفته‌اند و اصطلاحاً به آن‌ها بلیط روز گفته می‌شوند. با نزدیک‌شدن به ساعت پرواز و خالی‌ماندن صندلی‌های یک هواپیما، بلیط‌ها به‌صورت لحظه آخری درآمده تا شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های چارترکننده متضرر نشوند و بلیط هواپیما خود را به فروش برسانند.
نکته‌ای که باید مسافران به آن دقت کنند، آن است که رزرو بلیط لحظه آخری مانند دیگر بلیط‌ها نیست و مهلت رزرو آن بسیار کوتاه است که این موضوع بستگی به تبدیل بلیط سیستمی و چارتری یک مسیر مشخص به لحظه آخری را دارد.
کیش زوم  روزانه لیست کاملی از بلیط هواپیما لحظه آخری را در سایت خود قرار می‌دهد که مسافران می‌توانند برای خرید بلیط هواپیما ارزان‌تر، مرتباً سایت را چک کنند.

انواع کلاس پروازی

برای مسافران پروازهای خارجی کلاس‌های پروازی بلیط اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در مسیرهای داخلی معمولاً ایرلاین‌ها و چارترکنندگان دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس را ارائه می‌دهند؛ اما بد نیست با انواع کلاس‌های پروازی آشنا شویم تا هنگام رزرو بلیط هواپیما و با توجه به مدت‌زمان پرواز، صندلی مناسبی را انتخاب کنیم.

کلاس پروازی اکونومی

معمولی‌ترین قسمت هواپیما، اختصاص به کلاس پروازی اکونومی دارد و مسافرانی که نمی‌خواهند هنگام خرید بلیط هواپیما مبلغ زیادی پرداخت کنند، با این کلاس پروازی به سفر می‌روند. صندلی‌های این قسمت به‌صورت ردیف‌های سه‌تایی و دوتایی (ردیف‌ها بسته به نوع هواپیما متفاوت است) کنار هم قرار می‌گیرند که فاصله بین آن‌ها زیاد نیست و امکان درازکشیدن یا قدم‌زدن وجود ندارد. پذیرایی صورت گرفته از مسافران در این قسمت ساده و معمولی است.

بیزینس کلاس

مسافرانی که دائماً در سفر هستند و گاهاً مدت زمان سفرشان طولانی می‌شود، کلاس پروازی بیزینس را بیشتر می‌پسندند. خدمات و پذیرایی انجام‌شده در این قسمت از هواپیما با اکونومی متفاوت بوده و مسافران صندلی‌های بزرگ‌تر و راحت‌تری دریافت می‌کنند. سرو غذا در این قسمت با ظروف چینی و قاشق و چنگال استیل صورت می‌گیرد.

فرست کلاس

فرست کلاس را باید یک سوئیت در هتلی چند ستاره دانست که خدمات لوکسی به مهمانانش ارائه می‌دهد. اتاقک‌های مخصوص با صندلی‌های تک‌نفره، منوی انتخابی، پذیرایی دلخواه در طول زمان پرواز، تلویزیون‌های اختصاصی و خدمات دیگر ازجمله امکانات این قسمت از هواپیما است. اکثر ایرلاین‌های شناخته شده جهان دارای این قسمت هستند که از مهمانان خاص خود پذیرایی می‌کنند.

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

برای خرید ارزان بلیط هواپیما تنها کافی است که هوشمندانه اقدام کنید تا سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید. در ادامه چند راه‌حل را به شما معرفی می‌کنیم:
⦁ به نوع کلاس پروازی خود دقت کنید. کلاس پروازی اکونومی یکی از معمولی‌ترین قسمت‌های هواپیما است که قیمت کمتری نسبت به دیگر کلاس‌های پروازی دارد؛
⦁ اگر دنبال بلیط ارزان هستید، در ایام تعطیل و فصل سفر در خانه بمانید. با افزایش حجم متقاضیان، قیمت بلیط هواپیما نیز بالا می‌رود و با کاهش تقاضا قیمت بلیط کاهش می‌یابد؛
⦁ برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده تا بتوانید بلیط هواپیما خود را از چند ماه قبل پرواز رزرو کنید. با این کار دیگر با نوسان قیمتی مواجه نمی‌شوید؛
⦁ هنگام خرید بلیط هواپیما وسواس به خرج ندهید. انواع بلیط هواپیما (سیستمی، چارتری و لحظه آخری) را بررسی کرده و مناسب‌ترین قیمت را تهیه کنید؛
⦁ اگر خانوادگی سفر می‌کنید و کودک زیر ۱۲ سال همراه دارید، سراغ رزرو بلیط هواپیما سیستمی بروید؛ زیرا قیمت بلیط کودک ارزان‌تر از بلیط بزرگ‌سال محاسبه می‌شود؛
⦁ توجه به ساعت پروازی یکی دیگر از راه‌حل‌های خرید ارزان بلیط هواپیما است. معمولاً مسافران کمتری علاقه به پرواز در ساعات اولیه صبح یا نیمه‌شب دارند. با پایین‌آمدن تقاضا، بلیط هواپیما ارزان می‌شود؛
⦁ هر شهر یک زمان طلایی برای سفر دارد که این زمان با ازدحام مسافران همراه می‌شود. پس بهتر است سفر خود را به ایام کم‌مسافر موکول کنید؛
⦁ حتماً بلیط لحظه آخری را قبل از خرید بلیط هواپیما چک کنید. گاهی قیمت‌های بسیار مناسبی دارند؛
⦁ خرید آنلاین نیز به کاهش هزینه‌ها کمک بسیاری می‌کند؛ زیرا می‌توانید گزینه‌های بیشتری را ببینید و از میان آن‌ها متناسب‌ترین بلیط را بخرید. این در حالی است که در خرید حضوری تنها چند نمونه محدود به شما معرفی می‌شود؛
⦁ خود را به دردسر نیندازید و مستقیم به سراغ آژانس‌هایی بروید که بلیط را بی‌واسطه می‌فروشند. چون در این حالت بلیط با قیمت تعیین شده به فروش می‌رود و افزایش نرخ بر روی آن اعمال نمی‌شود. سایت کیش زوم  با فروش بی‌واسطه، قیمت‌های مناسب بلیط هواپیما را در اختیار مسافران می‌گذارد.

 

 

 

مارکومشاهده نوشته ها

کیش 100 مشاور و راهنمای سفر شماست.. در کیش100 میتوانید پاسخ پرسش های خود درباره جاذبه ها، برنامه سفر، هزینه ها، حمل و نقل، آب و هوا نقشه و تصاویر مقاصد سفر را بیابید. کارشناسان کیش100 هزاران جاذبه و محتوای دیدنی داخل و خارج از کشور را از نگاه گردشگری نقدو بررسی کرده اند و ضمن بیان نقاط ضعف و قوتشان به آنها امتیاز داده اند. یک و نیم میلیون کاربر مانند شما هم، پس از سفر نظر و سوال خود را در دیدگاه کاربران درج کرده اند که می‌تواند تجربه سفر آنها را به شما منتقل کند. در وبسایت کیش100 می توانید برنامه اختصاصی سفر خود را طراحی کنید. پرواز رفت و برگشت جداگانه برای هر مسیری بخواهید تهیه کنیدبرنامه های سفر آماده ما را که در قالب تور آنلاین طراحی شده اند خریداری و رزرو کنید. شما در کیش100 تمام عملیات خرید خود را از طریق درگاه های معتبر انجام میدهید همچنین میتوانید درصورت عدم دسترسی به پرداخت اینترنتی از طریق کارت به کارت یا واریز به حساب و با کمک پشتیبانی خرید خود را ثبت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل خرید بلیط هواپیما دانلود اپلیکیشن