پاییز استانبول خوبه؟

 

اگر قصد سفر پاییزه به استانبول دارید و دنبال اطلاعات برای امادگی قبل از سفر هستید بهتر هست تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید تا به روزترین اطلاعات راجع به سفر به استانبول در پاییز را به دست بیارید.دلایلی که سفر به استانبول در پاییز را محبوب می‌کند شهرهای توریستی مثل استانبول که در فصول تابستان و بهار پر می شوند از گردشگران عاشق سفر، مطمئنا در فصلی چون پاییز حال و هوای دیگری هم دارند.

 

چرا سفربه استانبول در پاییز بهتر است؟

 

شهر استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است که با شروع فصل پاییز گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند.

اما شما باید بدانید که سفر به استانبول در پاییز بسیار جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود چون هوا نه گرمای سوزان تابستان را دارد و نه سرما و یخبندان زمستان را، طبیعت بکر شهر به رنگ های زیبایی در می آید و در خلوتی آن می توان آسوده خیال تر به گشت و گذار پرداخت همینطور محصولات و مراکز خرید هم از افر های خوبی برخوردارند.سفر در پاییز مخصوص کسانی است که عاشق فصل پاییزهستند. سفر در پاییز استانبول از آن مسافرت هایی خواهد بود که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد.

 

کافه گردی و پیاده روی در پاییز استانبول

 

پیاده روی در خیابان های استانبول

بعد از یک پیاده روی دلچسب در خیابان های زیبای استانبول می توانید به کافه های خلوتی بروید که با وجود هوای پاییزی پر از عشق و صمیمیت شده اند.

با رزرو بلیط لحظه آخری استانبول می توانید این لذت را از نزدیک احساس کنید و با خاطره ای خوش و پاییزی به ایران بازگردید.

در ضمن نوشیدن چای و قهوه ترک را در غروب های پاییزی استانبول و در چای خانه های بکر آن فراموش نکنید.

بی شک تجربه این احساس، تا ابد در ذهنتان خواهد ماند.

 

کافه استانبول

چندتا از کافه های استانبول که میتوانید بروید

 

 

کافه های مدرن و سنتی زیادی  در استانبول وجود دارد که در تمام فصول سال جذابیت و گرمای خاصی به خیابان های استانبول بخشیده اند در اینجا تعدادی از این کافه ها را نام میبریم تا شما هم در طول سفر برای استراحت به انها سری بزنید

  • کافه سیهانگیر فایک پاشاCihangir Faik Pasha Cafe
  • کافه رومیست Cafe Rumist
  • کافه پرایویتوPrivato Cafe
  • کافه سیگدم پاستانسی Cigdem Pastanesi
  • کافه و رستوران اکسپرس Express Restaurant & Cafe Bar
  • کافه پیرری لوتی Pierre Lotti Cafe
  • کافه و رستوران دی لوکال The Local Cafe Restaurant
  • اسکله امینونو Eminönü
  • شورلولو علی پاشا Corlulu Ali Pasa
  • کاتمرلر Katmerler
  • قهوهاتم تزشاکار Ethem Tezçakar

آب و هوای پاییزی شهر استانبول

پس از پایان فصل تابستان نیز هوا در شهر استانبول چندان سرد نخواهد شد؛ میانگین دمای هوا در سردترین روزهای پاییز که نزدیک به زمستان است به 5 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که گواهی می‌دهد. برای تجربه کردن تازه های استانبول در پائیز بلیط استانبول را خریداری کنید و با خودتان حتما لباس های گرم بر دارید.

بوت، شلوار ضخیم، کاپشن و یا پالتو را هرگز فراموش نکنید، کلاه و شال هم از ضروریات این سفر هستند.

هوایی معتدل و رو به سرد، با باران های نم نم و ملایم، و نسیمی که گهگداری از تنگه به سفر می گذرد و صورت شما را نوازش می کند. همه و همه از شگفتی های استانبول پاییزی هستند.

 

اطلاعات کلی درباره استانبول

 

 

استانبول به دلیل زیبایی های بی نظیر و مکان های تفریحی زیادی که دارد به عنوان یکی از شهرهای توریستی و دیدنی جهان شهرت یافته و سالانه گردشگران تور استانبول بی شماری از سرتا سر دنیا برای دیدن این شهر به ترکیه می آیند. همین امر سبب پدید آمدن هتل های استانبول شده تا مکانی برای اسکان گردشگران فراهم شود.

استانبول دومین کلان شهر در خاورمیانه است و بزرگ ترین شهر در اروپا می باشد. شهر کنستانتین به دلیل گردشگران بسیاری که دارد سومین شهر توریستی جهان نیز می باشد. علاوه بر آن وجود ساختمان ها و معماری های خاص مکان های دیدنی پایتخت فرهنگ اروپا را به رخ می کشد. دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه بسفر در همجواری شهر هزار مسجد هستند.

 

آب وهوای استانبول

 

آب و هوای استانبول در ۶ ماه اول سال (فصل های بهار و تابستان) مرطوب است. در این برهه زمانی تنها می توان شب ها به خیابان های شهر هزار مسجد آمد و مکان های دیدنی را مشاهده کرد. اما در پاییز و زمستان این اتفاق بر عکس بوده و هوا بسیار سرد است و بهتر است بین پاییز و زمستان پاییز را برای سفر به استانبول انتخاب کنید که هوای معتدل تری نسبت به زمستان استانبول دارد.

تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای استانبول است. میزان بارش سالیانه استانبول به‌طور میانگین ۸۷۰ میلی‌متر است. میزان رطوبت نیز اغلب زیاد است.

به‌طور متوسط بیشترین درجه حرارت در طول ماه‌های مختلف زمستان بین ۷ درجه تا ۹ درجه سلسیوس است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است؛ اما یکی از این بارش‌ها می‌تواند سنگین باشد. غالباً این بارش در بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد.

در ماه‌های تابستان از ژوئن تا انتهای سپتامبر به‌طور میانگین درجه حرارت روزها از ۲۸ سلسیوس شروع می‌شود. گرمترین ماه، ژوئیه با متوسط درجه حرارت ۲۳٫۲ درجه سلسیوس و سردترین ماه، ژانویه با متوسط درجه حرارت ۵٫۴ درجه سلسیوس است. بالاترین درجه حرارت ثبت شده در استانبول ۴۰٫۵ درجه سلسیوس در اوت سال ۲۰۰۰ و پائین‌ترین درجه حرارت -۱۶٫۱ درجه سلسیوس در فوریه سال ۱۹۲۷ بوده‌است.

این شهر تا حدودی بادخیز است و به‌طور متوسط (میانگین) سرعت بادی حدود ۱۷ کیلومتر در ساعت دارد. تابستان خشک‌ترین فصل است، هر چند تابستان‌ها هم بارش باران وجود دارد.

 

ژانویهفوریهمارسآوریلمیژوئنژوئیهاوتسپتامبراکتبرنوامبردسامبر
میانگین بیشترین دما °C۹۹۱۱۱۶۲۱۲۶۳۰۳۱۲۵۲۱۱۵۱۱
میانگین کمترین دما °C۳۲۳۷۱۲۱۶۱۸۲۰۱۵۱۲۹۵

بلیط رفت و برگشت استانبول 

 

برای مشاهده ارزانترین قیمت بلیط هواپیما استانبول یکطرفه بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

https://bilitistanbul.com/

 

همچنین برای خرید بلیط رفت و برگشت استانبول یکجا از سایت کیش زوم روی ادرس زیر کلیک کنید.

 

https://kishzoom.in/

 

 

ارزانترین قیمت پرواز خارجی در سایت بالا با همه جا مقایسه کنید

مارکومشاهده نوشته ها

کیش 100 مشاور و راهنمای سفر شماست.. در کیش100 میتوانید پاسخ پرسش های خود درباره جاذبه ها، برنامه سفر، هزینه ها، حمل و نقل، آب و هوا نقشه و تصاویر مقاصد سفر را بیابید. کارشناسان کیش100 هزاران جاذبه و محتوای دیدنی داخل و خارج از کشور را از نگاه گردشگری نقدو بررسی کرده اند و ضمن بیان نقاط ضعف و قوتشان به آنها امتیاز داده اند. یک و نیم میلیون کاربر مانند شما هم، پس از سفر نظر و سوال خود را در دیدگاه کاربران درج کرده اند که می‌تواند تجربه سفر آنها را به شما منتقل کند. در وبسایت کیش100 می توانید برنامه اختصاصی سفر خود را طراحی کنید. پرواز رفت و برگشت جداگانه برای هر مسیری بخواهید تهیه کنیدبرنامه های سفر آماده ما را که در قالب تور آنلاین طراحی شده اند خریداری و رزرو کنید. شما در کیش100 تمام عملیات خرید خود را از طریق درگاه های معتبر انجام میدهید همچنین میتوانید درصورت عدم دسترسی به پرداخت اینترنتی از طریق کارت به کارت یا واریز به حساب و با کمک پشتیبانی خرید خود را ثبت نمایید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو هتل خرید بلیط هواپیما دانلود اپلیکیشن